Az egyszerűsítés kedvéért vezette be a Mini, hogy a legkisebb modellje mostantól kezdve Cooper névre hallgat, ehhez képest annyival bonyolítja a helyzetet, hogy az európai (benzines) és a kínai (elektromos) modell lényegében két külön autó, amelyek erősen hasonlítanak ugyan egymásra, de azért számos ponton különböznek. És akkor még szó nincs az extrákból adódó eltérésekről, a hazai menetpróbára 6 autót szedett össze az importőr, mind a 6 orrának kialakítása eltérő volt hűtőrács-betét, spoilerezés, szenzorok tekintetében.
Kezdjük a benzines modellel, ami a megszokott módon fekete szoknyát kap, jól megmarkolható kilincs segítségével lehet feltárni a nagy méretű ajtaját. A 26 cm átmérőjű központi kijelző alatt kicsit döntve találjuk a vezérlőkonzolt (motorindítás, irányváltás, üzemmódváltó…), alatta függőlegesen álló indukciós töltő, amely előtt keresztben van 2 pohártartó. A tetőablak alatt háló szövésű az árnyékoló, egy kis napfény mindig átsejlik rajta. A hátsó utasok fölé is jut némi ablakfelület, de csak az első rész nyitható.
A villanyautó felé közeledve feltűnhet, hogy hiányozik a kerékjárat-peremek fekete burkolata, aztán nem tudjuk megragadni a kilincset, mert felemelhető lapot használnak. Eltérő kialakítású az ajtókárpit is, kevésbé szegmentált az alsó zseb, rézszínű burkolattal emelik ki a felső részen lévő hangszórót. A 26 cm átmérőjű központi kijelző alatt függőlegesen építik be a vezérlőkonzolt (motorindítás, irányváltás, üzemmódváltó…), az indukciós töltő itt egy hosszanti mélyedés a padlón, a 2 pohártartó ennek folytatásában, sorban kerül elhelyezésre. Tömör az árnyékoló, ha behúzzuk, semmi fényt nem enged át, a tetőablak ebben az esetben nem nyitható.
A figyelmes szemlélő ezen kívül még olyan különbségeket is felfedezhet, mint a benzines modellek botantennája, kontra a villanyautó cápauszony-antennájával, vagy hogy előbbinél a felső szélvédőperemen van gumitömítés, utóbbinál nincs. Oké, hogy egy fél világ választja el a különböző hajtású modellek gyártóhelyét, de azért nem szokott ekkora különbség lenni egy autónál annak függvényében, hogy épp hol rakják össze azokat. Nem magyarázat az, hogy más igényei vannak a benzines és a villanyautó-vásárlóknak, hiszen a 9-es verziószámú operációs rendszer jóvoltából hajtástól függetlenül minden Mini Cooper ugyanazt a személyre szabható digitális élményt nyújtja.