Több magyarországi bank is elkezdte visszautalni ügyfeleinek az Apple által tévesen levont összegeket. A Gránit Bank sajtóközleményben, az Erste pedig Facebook-bejegyzés formájában jelentette be a kártalanítási folyamat megindulását, egyik olvasónktól pedig azt is megtudtuk, hogy az OTP ügyfelei is kaptak már visszatérítést.
Amint a 24.hu korábban beszámolt róla az Apple június 26-án rengeteg magyar felhasználótól vont le pénzt vásárlás nélkül, az eset pedig június 28-án is megismétlődött.
Bár az Index cikke nyomán először sokan azt hitték, hogy az Apple Pay mobiltárca meghibásodása okozta a levonásokat, később kiderült, hogy valójában az Apple ID szolgáltatás volt a ludas. Ezt onnan tudjuk, hogy egy lapunknak nyilatkozó érintett pontosan be tudta azonosítani, hogy az Apple ID-hoz kötött kártyáján két, február 13. és február 19. közötti tranzakciót zároltak újra.
Az incidens kapcsán az MNB június 27-én felszólította a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple által okozott technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást. Ez a folyamat a mai nappal el is indult.