A rendelet szerint akkor kell kötelező biztosítást kötni, ha a jármű tömege a 25 kg-ot nem éri el, de a tervezési sebessége meghaladja a 25 km/h-t, illetve ha a tömege 25 kg, a tervezési sebessége pedig 14 km/h fölötti – írta a Portfolio.
A kizárólag emberi erővel működtetett járművekre továbbra sem kell biztosítást fizetni,
a gördeszkások és az elektromos rásegítéssel működő kerékpárok tulajdonosai fellélegezhetnek, illetve a mozgáskorlátozottak által vezetett e-moped vagy pedelec járművekre sem vonatkozik az új rendelet.
A biztosítók egyébként érdekes helyzetbe kerültek, amikor meg kellett határozniuk az ezen eszközökre vonatkozó díjtarifákat. Bár a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009.évi LXII. törvény új rendelkezéseit hónapokkal korábban kihirdették, a vonatkozó minisztériumi rendelet, ami tisztázná, hogy pontosan milyen járművekre kell alkalmazni az új szabályt, a mai napig nem érkezett meg.
A biztosítók egy része ezért egyszerűen egyéb kategóriában kezeli ezeket a járműveket, hogy a törvénynek valahogy mégis megfeleljen. Ez a kategória borsosabb díjazású és havonta fizetendő a kfgb-díja. Amint megérkezik a vonatkozó rendelet, a díjak várhatóan változnak.
A Grantis gyűjtése alapján a biztosítók a következő díjakat hirdették meg: