Daciásan olcsó, és az úthibákat sem érzi meg – Citroën C3 (2024) menetpróba

by admin


Citroën C3
Az új Citroen logó mellett a fényezések is feltűnőek – a piros árnyalathoz jól passzol a fekete tető
Fotó: Citroën

Vannak típusok, amelyek pályafutásuk második felében is jól fogynak, ilyen a 2016-tól gyártott, harmadik generációs C3-as, melyből napjainkig 1,5 millió példányt gyártottak. A bumfordi külső és a kedvező ár párosa nagyon bejött a vásárlóknak, 

a Citroënnél most mégis úgy érezték, radikális változtatásra van szükség.

 A 2022-ben debütált Oli tanulmányautónak olyan pozitív fogadtatásában volt része, hogy a jövő Citroënjeinél – formai értelemben – ez az új dizájn lesz a kiindulási alap. A műszaki alapot pedig a Stellantis új, olcsó kisautók számára – eredetileg a fejlődő országok piacaira – kifejlesztett Smart Car platformja adja, amely az új Fiat Grande Panda alatt is megtalálható.

Hogy néz ki?

Citroën C3
A fényszórók kialakítása az Oli tanultmányt idézi
Fotó: Citroën

Ugyan a vadiúj C3-asban is van némi bohókás beütés, de egészen máshogyan, mint korábban: szögletes vonalakkal dolgoztak és nem meglepő módon szabadidő-autós elemek sem hiányozhatnak a modellről. 

A Szlovákiában készülő, hozzánk nyár végén érkező típus kapcsán fontos leszögezni, hogy agresszív árazással igyekeznek minél nagyobb szeletet kihasítani a piaci tortából. 

Nálunk 9 890 000 Ft-ot kóstál az elektromos kivitel, ami igen kedvező,

 de a hazánkban még árazás alatt álló benzines verzió franciaországi, 14 990 eurós (5,9 millió forint) ára is jelzésértékű. Így bizony bőven a Dacia Sandero (illetve a Spring) vadászterületére lépett a francia gyártó. 

Citroën C3
Az alapterület alig nagyobb, mint az elődé, inkább fölfelé nőtt a karosszéria és a hasmagasság is
Fotó: Citroën

A magas építésű, doboz alakú kisautót körbesétálva az az első benyomása az embernek, hogy jóval testesebb lett. Bár a 4,01 méteres hosszával csak 2 centivel nyúlánkabb elődjénél, és az 1,75 méteres szélesség sem változott, de a magassága 10 centit nőtt, sőt, a hasmagasság is SUV-os (13,5 helyett már 19,7 centi). A vidám, harsány színek, a retrós hatást keltő fogaskerék-logók, a tetősínek és a fényezetlen műanyag betétek nagyon jól állnak a C3-asnak, bár az is tény, hogy a dobozszerű, sík lapokkal határolt, magas forma közel sem olyan sportos, mint az WRC-alapul szolgáló elődé.

A beltér is kellemes meglepetés

Citroën C3
Ez az első alkalom, hogy a C3-ashoz head up display kérhető. Bezzeg a fordulatszámmérőt hiába keressük…
Fotó: Citroën

Nem kell mélyre ülni, a Max szinthez párosított puha komfortülésekkel pedig tényleg átlag feletti kényelmet ad az autó. Bár a felhasznált anyagok zömében egyszerűek és az alapkivitelhez nincs érintőképernyő (csak telefondokkoló), a kisméretű digitális kijelzővel és az egész elrendezéssel 

megvan benne az a kis érdekes plusz, ami a például a régi Picassókra volt jellemző.



Source link

You may also like

Leave a Comment