Az eddigieknél még nagyobb összeszerelőüzem alapozását kezdheti meg a BYD Szegeden

by admin


Bár az autóipar gondokkal küszködik, ami miatt a hazánkban nemrég kiépült akkumulátorgyárak is elbocsátásokra kényszerültek, egyelőre úgy tűnik, a kínai BYD szegedi gyárberuházása nem lassul. A Tesla után a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója június elején újabb csarnokok alapozására kért engedélyt, amivel szinte megduplázódik a gyár eddig ismert területe.

Nagy Sándor szegedi városfejlesztési alpolgármester is beszélt korábban arról egy interjúban, hogy a kínaiak az engedélyeket lépésről-lépésre szerzik meg a gyárhoz, miután a terület a birtokukba kerül. Ez három részletben zajlik, a második átadási fázis határideje szeptember, az utolsóé pedig az év vége.

A 300 hektáros. szegedi ipari parkban eredetileg a Pick épített volna új üzemet, de ezt elvetették néhány éve. A kínai óriásvállalat a Picktől vásárolt területen fokozatosan kért alapozási engedélyeket egészen idén márciusig, az itteni földeket ekkorra már át is adták számukra. Ez a terület viszont mára „betelt”, nem fér el több épület a 90 hektáron.

Az Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer (ÉTDR) oldalán fellelhető, hogy az építési hatósághoz június 5-én engedélyeztetésre benyújtott tervek alapján a „Pick-terület” melletti részen többek között egy 500 méter hosszú és egy 200 méter széles – vagyis 10 hektáros – összeszerelőüzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg hamarosan.

Ez eddig a legnagyobb BYD-gyárépület, amiről tudomásunk van.

Fent: A piros és zöld terület a BYD-nek újonnan átadott telek. Előbbi szín azokat a részeket jelöli, ahonnan le kell termelni, míg a zöld részeken fel kell tölteni a földet, hogy kiegyenlítődjön a terepszint. Lent: Halvány kékkel jelölik a terven a tervezett csarnokok alapozását, a szürke rész pedig a korábban engedélyezett csarnokok alapozása a Pick-telken – Forrás: ÉTDR Fent: A piros és zöld terület a BYD-nek újonnan átadott telek. Előbbi szín azokat a részeket jelöli, ahonnan le kell termelni, míg a zöld részeken fel kell tölteni a földet, hogy kiegyenlítődjön a terepszint. Lent: Halvány kékkel jelölik a terven a tervezett csarnokok alapozását, a szürke rész pedig a korábban engedélyezett csarnokok alapozása a Pick-telken – Forrás: ÉTDR

Fent: A piros és zöld terület a BYD-nek újonnan átadott telek. Előbbi szín azokat a részeket jelöli, ahonnan le kell termelni, míg a zöld részeken fel kell tölteni a földet, hogy kiegyenlítődjön a terepszint. Lent: Halvány kékkel jelölik a terven a tervezett csarnokok alapozását, a szürke rész pedig a korábban engedélyezett csarnokok alapozása a Pick-telken – Forrás: ÉTDR

Ha valóban elkészülne, ez lenne majd a valaha létezett legnagyobb alapterületű szegedi épület. A nagybani piac területe is mindössze 420 méter hosszon – raktárépülettel és piactérrel együtt – terül el a Budapesti út mentén, a BYD-vel átellenben. Szeged főtere, a Széchenyi tér 4,5 hektárja lehet a mindenki által megfogható viszonyítási alap, ehhez képest a BYD 10 hektáros összeszerelő csarnoka több mint kétszer akkora lesz. És ez csak egy a sok közül.

Lenne itt még egy 435 méter hosszú festőüzem, egy 370 méteres lökhárítógyártó-üzem, és egy „L” alakú összekötő épület is.

Bár továbbra is úgy tűnik, hogy az új gyártórészleg az M43-as autópálya mentén helyezkedik majd el, csökkenne a távolság a béketelepi városrész Liliom Lakóparkjához, mely a majdani gyárhoz legközelebb lévő lakóterület. Az üzem látványa viszont a helyiek számára mégsem lesz annyira zavaró, mert a lakótelep gyár felőli végén – ahol most egy mező van – egy közgyűlési döntés értelmében erdőt telepítenének a házak mentén, többnyire az építkezések miatt kivágott fákat pótolva.

Hivatalos kínai bejelentés ugyan még mindig nincs, a BYD szegedi gyára a korábbi hírek szerint több év alatt, ütemesen épülne fel, az ipari területet pedig az év végéig adja át a város a kínaiaknak. Kérdéseinkkel még korábban kerestük a BYD kommunikációjával foglalkozó ügynökséget, de nem jött válasz.

A gyár első üteme már az alapozásnál jár, és már jövőre legurítanák az első elektromos autókat a szalagról. Logisztikai forrásokból lehet azt tudni, hogy a teljes kapacitás nagyjából ezer új gépjármű lehet majd naponta, amivel jelenleg nem tud lépést tartani a meglévő vasúti áruszállítási kapacitás sem, így ott is szükségesek lehetnek még fejlesztések.

A szerző a Szegeder újságírója. A cikk a Szegeder és a Telex együttműködésének keretében jelenik meg a Telexen is.



Source link

You may also like

Leave a Comment