Index – Gazdaság – Itt a bejelentés: az Uber visszatért Magyarországra

by admin


A legjobb stratégia nem lépést tartani a változásokkal, hanem diktálni a trendeket Nagy Elek, aki a Főtaxi tulajdonosa, amely cégcsoportja, a Lexholding Zrt. része. A velük partnerségben piacra lépő Uber csütörtökön nyomta meg a startgombot.

Az ennek apropóján szervezett sajtótájékoztatón az üzletember elmondta: a fejükbe vették, hogy megreformálják a taxispiacot, együttműködve az applikáció-alapú személyszállítás technológiájának úttörőjével, az Uberrel.

Harc az utasért és a sofőrért is

A nagyvállalkozó szerint a két cég, a Főtaxi és az Uber együtt többre megy a hazai piacon, mint külön-külön. Nagy Elek előrebocsátotta, az F-Mobilitás Kft.-n keresztül, ami a Főtaxi leányvállalata, kiváló feltételeket kínálnak az utasoknak, de a sofőröket is olyan csomaggal várják, hogy valóban érdemes legyen hozzájuk csatlakozni. Ehhez kapcsolódóan az Index értesülését is megerősítették: 

az első három hónapban jutalékmentesen dolgozhatnak a feltételeknek megfelelő sofőrök.

Az utasoknak is szól ajánlat: június 30-ig három alkalommal ingyenesen próbálhatják ki a szolgáltatást 5000 forintos értékhatárig. 

Kardos Eszter, az Uber Magyarország vezetője kiemelte: megbízható, kényelmes, biztonságos szolgáltatást nyújtanak. Hangsúlyozta, hogy az Uber 10 ezer városban érhető el szerte a világon, havi 150 millió utast szolgálnak ki. Kardos szerint jelzésértékű, hogy csak tavaly 100 ezerszer nyitották meg az alkalmazást Magyarországon, miközben nem is volt elérhető itthon az Uber.

Háromezren a startvonalon?

Az F-Mobilitás Kft.-t vezető Reich Ádám lapunk érdeklődésére elmondta: a partnerség ellenére a Főtaxi és az Uber versenytársak maradnak. Ami pedig a versenyfutást illeti a kvalifikált sofőrökért, a szakember hisz a piac önszabályozó működésében. Annyian lesznek a volán mögött, ahány emberre valóban szükség van. Reich szerint

az Uber kiszámítható és versenyképes keresetet kínál a csatlakozó sofőröknek, nem véletlen, hogy mintegy 3000-en kezdték meg a regisztrációs folyamatot.

Ez már csak azért is jelzésértékű, mert a teljes taxispiacon elvileg mintegy 6500 sofőrt tartanak nyilván. Reich Ádám arról számolt be, hogy tapasztalt sofőrök éppúgy aktívan érdeklődnek, mint pályakezdő fiatalok.

Kardos Eszter ezt azzal egészítette ki:

a technológia mellettük szól, ezen a piacon a kulcskérdés az, hogy az utasok és a sofőrök összekapcsolása hogyan történik.

Az Uber magyarországi vezetője szerint arra a kérdésre, hogy mennyit keres a sofőr, illetve mennyit vár az utas, egyaránt versenyképes a válaszuk.

(Borítókép: Jakub Porzycki / NurPhoto / Getty Images)