Index – Tech-Tudomány – Még nem fújt ki teljesen az X generációsok kedvenc játszótere

by admin


Ki van még a Facebookon? A fiatalok szerint már csak az öregek, az Y és X generációsok, ciki hely, ósdi platform. Boomerbooknak csúfolják, mert aki menő, az az Instán és a TikTokon nyomul, ott posztol és csetel. És ha a fiatalok ezt gondolják, akkor ez így van, mert ahogy Halász Judit énekesnő-színésznő mondta egyszer (na jó, már őt is csak az idősebbek ismerik): mindig a fiataloknak van igazuk.

A Facebook vezetői is tudják ezt, néhány nappal ezelőtt közzétették, hogy a 18–29 évesek kezdenek ugyan visszaszivárogni a platformra, az elmúlt három évben aktivizálni kezdték magukat az amerikai és kanadai felhasználók között – feltehetően a Marketplace, a Csoportok és a Dating fejlesztései miatt –, de ez még kevés. A jóval fiatalabbak, az alfák például még mindig elmaradnak, pedig ők közösségimédia-platform nélkül nem is léteznek.

Az Insta szegény kistestvére

A 20 éves Facebooknak fejlődnie kell, hogy a következő generációk is rajta lógjanak, mint anno az Y és X tagjai. Nagy a tét, mivel a közösségi platformok leuralják a globális médiát, itt pörög a legtöbb hirdetés, itt kerülnek célkeresztbe a potenciális fogyasztók. Mark Zuckerberg áprilisban jelentette be, hogy a Meta szembeszáll a ChatGPT egyeduralmával, és az ősszel bemutatott Meta AI-asszisztens beépül az Instagramba, a Facebookba, a WhatsAppba és a Messengerbe.

A Facebook vezetői elhatározták, hogy összekapják az oldalt és visszacsábítják a friss generációkat, mielőtt a platform teljesen a nyugdíjasok játszóterévé válik. Mark Zuckerbergék kidolgoztak egy tervet a következő húsz évre, és május 31-én New Yorkban a Meta csoport vezetői bemutatták új stratégiájukat, ami a fiatalokat célozza meg, és optimalizálja a mesterséges intelligencia használatát.

Tom Alison, a Facebook vezetője kijelentette, hogy mindenkit be akarnak vonzani, de a Z generációra építkeznek, ők a bázis. A mai negyvenesek-ötvenesek tették ki életük döntő pillanatait a közösségi hálóra, ott őrzik fontos vagy kevésbé fontos emlékeiket, amiket időről időre újraposztolnak. A Meta főnöke szintén ehhez a generációhoz tartozik, és azt mondta,

ott van a platformon életük minden mérföldköve: költözések, főiskolára, egyetemre járás, szerelmek, családalapítás. A serdülő korból a felnőttkorba való átmenetet kísérte végig az oldal.

A cég képviselői ismertették a közösségi hálózat jövőbeli fejlesztéseit, ezek között kiemelt feladat újra megtalálni a nyelvet a Z generációsokkal, igazi szakértők alkalmazásával, akik segítik a fiatalok elérését. De beszéltek a tartalomkészítők díjazásáról is, illetve arról, hogy a mesterséges intelligenciát használó eszközök hogyan könnyíthetik meg a fotók szerkesztését és a tartalomírást. Az konkrétan nem derült ki, hogy a fiatalokat hogy szeretnék elérni, és milyen módszerrel akarják meggyőzni őket arról, hogy regisztráljanak a „Boomerbookon”. 

Néhány kritikusabb résztvevő szerint épp visszafelé sült el, ugyanis csak az derült ki, hogy az Facebook olyan, mint az Instagram szegény vidéki rokona, és a vezetők túl idősek ahhoz, hogy megértsék a Z szülöttek vagy a még fiatalabbak trendjeit és stílusát. A rendezvényen kapható logós táskák pedig ódivatúak, a workshopok idejét múltak voltak. Talán mert a boomerekre ez a jellemző: azt hiszik, megértik a fiatalokat, mert meg akarják érteni, és épp ettől válnak idegesítővé és nevetségessé.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM

Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM